Govorno-jezički razvoj od 5. do 6. godine



   S obzirom da se smatra da je govorno-jezički razvoj do 5. godine završen, sa decom na ovom uzrastu zaista možemo voditi „prave“ razgovore. Oni polako napuštaju formu monologa u svom govornom izražavanju i postaju naši mali sagovornici. Opseg njihove rečenice je 5-6 reči, kod neke dece i veći. Dete recituje pesmice, prepričava priču, koristeći se složenim rečenicama. Osim osnovnih boja, koje se prepoznaju na mlađem uzrastima, petogodišnje dete prepoznaje i i izražava nijanse boja.

   Pažnja je usmerenija i duža, te traje između 20 i 25 minuta. Dete je u stanju da ponovi petocifreni broj, može ponoviti rečenicu od 9 i 10 slogova. Prepoznaje dane u nedelji, tj može da ih nabroji, koristi pojmove juče i sutra, jutro i podne. 

   Razvoj glasova na ovom uzrastu je završen, ali je korekcija izgovora glasova na ovom uzrastu moguća. Na zadatu reč, trebalo bi da prepoznaju prvi glas. Nisu retki porećaji izgovora glasova, tzv. dislalije, ali se oni uz adekvatan logopedski tretman, uspešno mogu korigovati na ovom uzrastu.

   Kada je igra u pitanju, u ovom periodu, deca rado prihvataju igre uloga, shvataju pravila u okviru igru. Kroz igru deca razvijaju mnoge sposobnosti: govor, grubu i finu motoriku, maštu, kognitivne sposobnosti.

   Dete u ovom uzrastu, postaje čovek u malom. Da bi se razvio sav njihov potencijal, neopodan je podsticaj od strane sredine u kojoj dete živi. Deca su mali istraživači, koja jedva čekaju zadatak koji bi trebalo da se reši. Uz našu podršku, oni uspevaju u tome, a što su zadaci raznovrsniji i zanimljiviji, to će deca brže i pravilnije razviti svoje urođene sposobnosti.

Коментари

Популарни постови