Šta da očekujete na prvom pregledu kod logopeda





   
   Uočili ste izvestan problem u govoru Vašeg deteta. Konsultovali ste se sa prijateljima, pedijatrom i dobili savet da se javite logopedu. Zakazali ste pregled, ali ne znate šta da očekujete pri prvom susretu. Ne brinite...

   Prvo što bi trebalo da uradite je da pripremite svoje dete za susret sa njemu nepoznatom osobom, ambijentom i situacijom. Ukoliko Vaše dete razume, objasnite mu koga će tamo upoznati, da će se malo igrati, malo razgovarati i to je to. Nemojte dužiti i obašnjavati da to ništa ne boli, da nije ništa strašno, jer su deca intuitivna bića i Vaše uporno objašnjavanje, daće im povoda za sumnju. 
U slučaju da Vaše dete spada u grupu dece koja ne razumeju ekspresivni govor, potrudite se da svojim nastupom, emocijama, ne izazovete nesigurnost. Sve dok ste Vi optimistični i sigurni, tako će se osećati i dete.

   Pri prvom susretu sa logopedom, važan je inicijalni kontakt, koji će dete ostvariti sa njim. Poželjno je da to bude topla, nasmejana osoba, a sa druge strane dovoljno "stroga" da postavi granice i drži proces ispitivanja pod kontrolom.

   Nakon upoznavanja, neophodno je detetu dozvoliti da spontano i samostalno ispita novi prostor, ukoliko to poželi. Neka deca se odmah zainteresuju za igračke, dok je drugoj potrebno određeno vreme da se opuste. Sve u svemu, potrebno je da se emocija i situacija podrede detetu.

   Nakon što izložite problem koji ste uočili kod deteta, biće Vam postavljena pitanja u vezi sa trudnoćom i porođajem. Takođe, informacije koje su vezane za način i kvalitet emocionalnog i socijalnog funkcionisanja deteta u svakodnevnim situacijama, su veoma važne.
Bitna činjenica jeste i to da li je u Vašoj porodici bilo prisustvo govorno-jezičke patologije.
Ovaj deo ispitivanja spada u tzv. ličnu anamnezu i daje nam značajne informacije za dalji tok ispitivanja.

   Postoji niz testova koji se koriste u svrhu procene govorno-jezičkog statusa deteta, a njihova primena zavisi od uzrasta i specifične problematike koja se uočava kod deteta.

   Logoped će ispitati nivo jezičkog razumevanja Vašeg deteta, obim rečnika, strukturu rečenice koju dete koristi u svakodnevnom govoru, fluentnost, odnosno nefluentnost govora, izgovor glasova, vizuelnu i auditivnu percepciju i pamćenje. Kod starije dece, ispitaće se i kvalitet lineacije, rukopisa, kao i veštine čitanja i računanja.

   Sve informacije koje terapeut dobije od roditelja, kao i rezultate ispitivanja, unose se u logopedski karton. To su važne činjenice, koje će kasnije, u toku i nakon tretmana služiti kako bi se pratilo napredovanje tretiranih detetovih sposobnosti.

   Kod izvesnog broja dete, neophodan je dodatni pregled i intervencija pedijatra, dečijeg psihologa, dečijeg psihijatra, audiologa, oligofrenologa, stomatologa, jer određena stanja zahtevaju multidisciplinarni pristup i lečenje.

   Nakon pregleda, logoped osmišljava tretman, koji će po organizaciji i trajanju biti najpogodniji za Vaše dete. Doslednost i kontinuiranost, strpljenje i saradnja na relaciji logoped-dete-roditelj su ključni faktori u daljem radu i napredosvanje kroz tretman.

Коментари

Популарни постови